Digitale formats en content

Voor cultuur, publiek en business

Opzetten van formats van websites in de wereld van het culturele, het zakelijke en het publieke. En het schrijven van content gericht op de digitale lezer. Onder andere voor KPN, Randstad, het Rijksmuseum, Literatuurmuseum, Museum het Rembrandthuis en Humanity House. 

DIGITALE TENTOONSTELLING SCHRIJVEN JOOST ZWAGERMAN •

Literatuur, popmuziek en beeldende kunst waren de grote passies van Joost Zwagerman (1959-2015). In de literaire wereld had hij een langdurige vriendschap vol pieken en dalen met collega-romancier Jessica Durlacher, met Peter Buwalda sprak hij avondenlang en vol vuur over muziek die er echt toe doet en met museumdirecteur Benno Tempel deelde hij de gedrevenheid om beeldende kunst relevant en actueel te maken. Drie vrienden kijken terug op hun relatie met de vorig jaar overleden schrijver. Voor het Literatuurmuseum spraken zij met Koos de Wilt over de vriendschap.  

LATE REMBRANDT ONLINE

Voor de hoofdsponsor KPN van de tentoonstelling over de late Rembrandt beschreef Koos de werken die de essentie vormen van de de kunstenaar in zijn latere leven. Voor 5IVE (Winnaar Sponsorring 2015, Kunst & Cultuur).

WEBSITE SCHRIJVEN HUMANITY HOUSE

De naam Humanity House staat voor ‘Huis voor menselijkheid’. Een plek waar ruimte is om het menselijke verhaal achter rampen en conflicten in de wereld te horen, zien en beleven. In opdracht van Humanity House schreef Koos de content van de website.

WEBSITE SCHRIJVEN VAN REMBRANDTHUIS 

In opdracht van Museum het Rembrandthuis schreef Koos de nieuwe website: over het huis, over Rembrandt als kunstenaar, als ondernemer, als leermeester, als Amsterdammer en als verzamelaar.

Digitaal magazine 'Technologie & werk'

Randstad zet technologie in voor de beste persoonlijke ervaring. Niet alleen Randstad werkt aan het integreren en toepassen van technologie, dat geldt voor vrijwel alle organisaties. Ter inspiratie interviewde Koos de Wilt ondernemers, bestuurders, een veilingmeester, een hoofdredacteur en een wetenschapper over de impact die technolgie heeft op hun organisatie of hun leven. 

BOEKEN OVER DE PLATFORM ECONOMIE •

In opdracht van specialisten op het gebied van platform economy, fintech, e-market places schreef en schrijft Koos managementboeken in opdracht.

IMG_1042_bewerkt.jpg

INSTRUCTIEFILM RETAIL SOLUTION

In opdracht van Retailisation schreef Koos verschillende voiceovers voor instructiefilms. Retailisation maakt het op slimme manieren mogelijk dat fashion- en sportwinkels altijd de juiste voorraad hebben. Nooit te veel en nooit te weinig. Dit zorgt ervoor dat het rendement van deze winkels substantieel verbeterd wordt.

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle